21 DECEMBER


Åh, jag hittade mannen bakom filmmusiken till Dom za vesanje på Myspace... och nu känner jag för att se den filmen igen! Zigernarnas tid heter den på svenska - surrealitisk, den gjordes efter att regissören läst om barntraffickingen. En av mina absoluta filmfavoriter.
Goran Bregovic (Ederlezi Scena Djurdjevdana)


Jag minns det som igår - jag och några vänner fick stå som publik för faddergalan för många år sedan. Vår uppgift var att se glada (men inte alltför glada...), applådera och dansa glatt när en man viftade med sina händer. Vi var små och tyckte det var coolt att få se band och möjligtvis hamna på tv. Jag tänkte inte på det just då, men Soundtrack of our lives var väldigt talangfulla - även som liveband.
Jag minns även vad Lisen utbröt när hon fick syn på Ebbot komma ut på scenen i sin mörkbruna poncho och halvlånga rockiga hår: "Nä men... för en kort sekund trodde jag att det var min mamma som stod på scenen!!!"
Så varje gång jag ser eller hör Ebbot så tänker jag på Lisens mamma...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0