10 FEBRUARI

Jag har varit på Moderna museet med Oriana och Lovisa nu på eftermiddagen. Det var intressant på många olika sätt. Flera genomgående ämnen som dykte upp flera gånger var sjungande valar och ett och annat könsorgan.

Det sägs att valsång sla ge en lugnande effekt, men i samband med modern surrealistisk konst blir det mest bara absurt. Psykedeliskt... men ändå lite spännande.


Mitt huvud är så fullproppat av intryck, konstiga som intressanta, att det känns rätt så tomt i huvudet på egna tankar. Samtidigt som jag känner mig inspirerad... på vägen hem fick vi syn på ett svanpar som sov guppandes på vattnet.



Dagens musik: Sporto Kantés - Concrete


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det ser ut som två vita tårar, eller blad...poetiskt!



2009-02-11 @ 19:43:33
Postat av: Anonym

postat av L!

2009-02-11 @ 19:45:45
Postat av: Kristin

spännande metaforer! jag tänkte på ett par kattögon som lyser sådär starkt i mörkret



bilden gör sig inte till sitt rätta som en liten bild, den är mycket intressantare och detaljrikare i orginalstrl.

borde framkalla den till en flera meterstavla och sätta upp den på väggen!

2009-02-12 @ 13:21:35
URL: http://hejjagheterkristin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0