4 FEBRUARI

Ibland märker jag att man kan se hur en människa mår genom sättet hon fotograferar. Om jag jämför med mina fotografier för två år sedan och nu kan jag se en enorm skillnad. Förut jobbade jag mycket mer med färgbilder, ofta kort skärpedjup, och det var inte ovanligt att jag arbetade fram det väldigt glada och ljusa. Idag har jag ofta arbetat tvärtom, mycket har varit i svartvitt, mörkare toner och det har gett helt andra uttryck. Jag har saknat lite den där ljusa, glada, lite naiva/barn-känslan. Men vet ni vad... idag har jag fotograferat två ljusa bilder!




Dagens musik: Jag har nämnt det förut men en av mina käraste låtar jag vet om är Född fri med Björn Afzelius.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0