25 MARS

Idag föreläste Anders Petersen i skolan. En av mina absoluta favoritfotografer, så jag såg väldigt fram emot att - inte bara få se hans bilder mer - utan att höra vad han har att säga och hur han verkar vara som person. Det hela var väldigt inspirerande. 

Han ville inte diskutera eller säga så mycket om bilderna, men ibland lämnade han in en kommentar till några bilder. Det bästa var nog en bild på en agressiv hund som visade tänderna, och Anders historia bakom den var ungefär: "Ja, här ser ni en hund... som försökte äta upp min dotter. Så jag sparkade till honom, tog ett kort och sprang därifrån med min dotter under armen".

Härlig personlighet. Synd att jag är fattig och inte kunde köpa hans senaste bok, signerad...

Foto: Anders Petersen, hans serie om de på mentalsjukhuset i Skarpnäck (1992-95)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0