9 MARS

Det ni inte vet om, och som är en del av charmen av bloggar, är att ´jag kan ventilera mig hur mycket jag vill - samtidigt som jag bestämma vad jag vill visa för er.

Allt är egentligen väldigt logiskt, bara man får lite avstånd från det man undrar över. Det är lite som drömmar. Man kan på något sätt alltid förstå stora drag varför man drömmer om vissa saker. Det är ett hopkok av känslor, tankar, upplevelser som tillsammans kan ses som en enda stor röra.

Det handlar alltid om egna tolkningar.

Jag tycker att det är ganska otroligt vad vissa saker bara försvinner. Tiden. Om man tar dagens datum och tittar tillbaka exakt 365 dagar har jag upplevt så otroligt mycket. Det har jag nämnt flera gånger förut, men ibland måste jag bara stanna upp från nuet och titta tillbaka för att minnas vem jag var då. Vi går framåt i tiden men känner att det är oerhört viktigt att kunna blicka tillbaka för att förstå vem man är och varför man är just den personen man är idag.

Jag har längtat efter det här. Släppa ut det som ständigt fannsi mina tankar. Det går inte en dag, oavsett vilket humor jag är på eller vad jag håller på med - saker påminner om henne hela tiden. 

Nu har jag lyft lite på locket och lättat på trycket. Huvudvärken försvann och jag kan sova nu.
Det är bra för jag ska upp snart.


halvkasst självporträtt
men jag gillar äpplen
helst gula

Moto Boy, lyssna på honom. Björns värmande rekommendationer har övertalat mig. När jag hörde en Moto Boy-låt på radion  igår föll jag pladask för den.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Åhgillar bilden! mer självporträtt, modig blick och gula äpplen

2009-03-12 @ 20:48:35
Postat av: mi

Jag älskar att läsa när du skriver om vad du vill.

2009-03-23 @ 20:29:43
URL: http://mumintrollet.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0